Männskliga (ärliga) eller Falska människor

Vet inte vart jag skall börja men det handlar om människor som inte kan vara ärliga/ta sitt ansvar. Ta tex: om sitt barn har blivit sjuk med någon form sjukdom som är väldigt smittbart tex: ögoninflamation/magsjuka/vattkoppor osv, att då inte ta sitt ansvar och meddela det (erkänna).

För som i vår stittuation har vi ju en tonårs tjej som kommer över på helgerna (för tillfället) och far tillbaka efterhelgen, sedan har vi ”småbarn” & på andra sidan har de oxå ”småbarn”. Mellan våra familjer skulle det kunna fara sjukdommar som man byter trosor, om man inte är ärlig med den ”andra sidan”.

Jag är iallafall så att om vi blir sjuka med något  och Fredrica skall över till mamma sin så meddelas det till dem så får de ta ställning till hur det skall göra med Fredrica om hon skall komma eller inte, istället för att bara skcika över henne med ev, smittbar sjukdom, såhar de fått veta att ”vi” är sjuka eller vad det nu kan vara, fast det är ju inte bara deras sida jag är så mot, det är även om någon ringer till oss och säger att de skall komma och hälsa på, det skall meddelas att man ÄR sjuk.

Jag hoppas verkligen att de är lika omtänksam när det gäller detta med sjukdommar, just nu så går det magsjuka (fram & bak) nästan överallt, Jonte har inte varit på dagis på dagis en vecka för att han spydde på Måndags morgon 05:30 engång, sedan var det över. Sedan på Onsdag så spydde han en gång till fast det vet vi inte om det var ost doften som framkallade det eller magsjuka men han fick vara hemma iallafall. Det är bättre att vara hemma istället för att ev. smitta ner andra.

Jonathan , han är en väldigt känslig (mottaglig) kille mot allting. Vi får vara väldigt försiktig mot alla sjuka människor, då är det väldigt viktigt att Fredricas andra familj inte skickar över Fia med sjukdommar. När Jonathan blir lite förkyld så brukar det sluta med lunginflammation, om inte hans mediciner hinner bromsa det, Jonathan tar 2 mediciner som han får inhalera så fort han/ någon på dagis/ vi blir förkyld/hostig och så har det varit sedan han var 1 ½ år gammal.

Sjuka personer är inte välkomna till vår familj. 😉

About annasohana

Mitt lilla liv som 3½ barnsmamma. Jag är gift, Jag tycker om att prata. Är en dyslexier som vill skiva allt som är i min liv. Jag myser när det är 25 grader ute i solen & minst 42grader i badkaret. Älska värmen, solen, regnet & snöflingorna som faller från skyn.

Posted on 2008/03/25, in Barnen, Dagis, Familj, Fredrica, Jonathan, Känslor, Kärnfamilj, Läkaren, mamma & pappa förhållande, Mitt liv, Sjukdommar, Thea and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

