Var är sommar solen

Första dagen på sommar lovet blev ett växlande väder, regn,sol,blåst,molnigt. Var är sommar solen som man vill ha på sitt sommarlov. Bara den kommer nästa månad eller rättare sagt till midsommar när vi skall vara i stugan med tjoca släckten 😉 Det skall bli så mysigt att träffa nästan alla släkt, fast det är ju bara på urbans sida ingen från min sida utom mina föräldrar, men inga kusiner eller någon annan 😦

Idag har jag varit och köpt trådbackar till garderoberna 2st för 600kr, inte visste jag att trådbackarna var så dyra mellan 100-200kr och varje fäste gick på 50kr så det hade blivit multi fattig om det inte fanns et erbjudande på COOP just nu back med 3 för 299kr. Det jag har kvar att investera till kläderna är galjar, jag och gubben får en klädkammare istället för garderober så nu blir det att hänga kläderna, fast byxor och tjolar skall vara i låda.

Jag har inte ännu hittat Jonathans klädeslåda kan inte fatta var den har försvunnit. Thea har oxå en låda borta, men det kommer ju fram någongång tycker man, men det kan ju ta ett tag för vi packar inte upp så många kartonger per dag. Det är ju så när jag inte kan lyfta så mycket utan att få för ont och gubben jobbar så blir det som det blir, allt ta tid.

Vi har fortfarande ingen tv/internett/telefon så det känns ju jätte konstigt, men gubben har pratat med bredbandsbolaget som skall fixa det åt oss så inte senast på Onsdag kväll bord vi ha det. Det var Lunnet i lägenheten här och den skall vi ju inte ha, tacka bredbandsbolaget är best, änn så länge och vi har provat ett par stycken.

Fia har fått fara på en camping med sin kompis C, vi vet inte hur länge hon skall vara där borta, hoppas att hon har det jätte trevligt speciell nu när vi håller på med lägenheten och hon får vara tånåring utan några syskon alls.

About annasohana

Mitt lilla liv som 3½ barnsmamma. Jag är gift, Jag tycker om att prata. Är en dyslexier som vill skiva allt som är i min liv. Jag myser när det är 25 grader ute i solen & minst 42grader i badkaret. Älska värmen, solen, regnet & snöflingorna som faller från skyn.

Posted on 2009/06/15, in Barnen, Dataproblem, Familj, Fredrica, Jonathan, Kartonger, Känslor, Luleå, Mina händelser, Mitt liv, Nätproblem, Norrbotten, Resor, Syskon, Thea, Väder and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

