Dagsarkiv: 2009/01/01

Mina känslor idag

Vilken dag detta är… Jag har skruvat in hyllorna i toalettskåpet vårt, utan gubbens hjälp WOHHOO. Fast jag ksn men Gubben låter mig inte visa allt det jag kan, för att jag inte skall gå sönder i handlederna, fingrarna, armled, axlar alltså i alla leder beroende på vad jag skall göra. Det kan jag oxå förstå att han inte vill att jag ska gå sönder som vi kallar det. För när jag går sönder så är jag sönder ca 1-2 dagar(beroende på vad jag gjorde)då kan jag inte hjälpa till och är allmänt handikappad. Jag kan inte göra någonting tex lyfta en lite mjölk, knyta skorna, få på mig jackan dessa enkla sakerna som andra inte tänker på att man kan ju ha problem med. Som när Thea & Jonte var liten så kunde jag inte vispa till gröten eller vällingen om den skulle göras på spisen, vi hittade ett väldigt bra sätt i micron. Ville inte köra välling i micro 😦

Åter till idag så håller Gubben och Fia på med tvättstugan, Jonte & Thea är hos B & T och leker, jag håller på att diska/laga mat/skriver lite här. Det känns så motit att hjälpa till med Fredrica just nu. Inte något negativt om henne men hon är ju ”tonårig” fast jag vill inte skylla på det. Men i alla fall så är det mycke suck och stånk sur miner (idag) så fort jag öppnar min mun och ber henne om någonting. När hon är så här så vill inte jag hjälpa henne med hennes rum eller hjälpa henne med att lösa hennes funderingar/knåp/frågor/organisera hennes rum/liv. Inte för att ta över mammaroll eller papparollen men som en förälder som har varit i hennes liv i 11 år av 14år så vänder hon sig till mig som bonus/extra/syskonens mamma, vi är ju EN familj och vi hjälper varandra vi tittar inte på vem som tillhör vem vi är en familj alla är syskon med syskonen, pappa är pappa & jag är mamma. Med undantaget då jag är inte biologiska mamma till Fredrica fast en bonummamma är jag och det säger hon oxå själv. Vi ids inte ens förklara i vissa situationer att hon är inte min dotter när någon säger och din dotter blalbabla. Vi tittar bara på varandra och småler när personen säger mamma/dotter. För Jonathan/Thea/Jag/Fredrica/Urban vet ju att Jag inte är hennes boilogiska mor.

Nä nu har jag skrivit av mig lite gran så nu säger köket att den behöver mig….

Första dagen

på det nya året, hur har det börjat? Med sovmorgon började det för mig. Det var inte illa för mig. Vad skall man göra idag då, små pyssla, inreda, borra upp möbler. Rättare sagt ta det lugnt och intreda. Fia har fått två nya databord ett som hon skall ha som skrivbord och ett till datorn. Jonathan och Thra har ftt ett skrivbord som skall borras upp på väggen. Det som saknas är detta dataförvaringen till oss i vardagsrummet som jag har pratat om.
I år har jag inte sagt några årslöfen. Det har bara inte blivit några men det är ju inte försent att säga några till en själv i alla fall.
Nu kall jag gå och piska en liten gubbe att börja med något vettigt.