Dagsarkiv: 2009/01/02

Städning vare det nu…

Nu skall det städas, barnen har farit till mormor & morfar. Vilket rum skall prioriteras först, andra, tredje och sist. Jag tror att vårtsovrum blir sist i alla fall,
blir det barnens rum först med allt små plock & organisera allt på plats och sedan tror jag det blir vardagsrummet alla mina pärlor byttor packet som skall in
på rätt ställe oxå. Men köket är nog det största eftersom köksskåpet skall ju ut och hyllor skall borras upp, tror att jag vill bli helt klar med de andra rummen
innan jag börjar med köket. För vi har ju två toaletter oxå att småfixa till.

Det är mycket som skall fixas i dag på så kort tid. Så vi höres någongång

Fyyyfaaannn vad kul :(

Jag har ringt till försäkringsbolaget och pratade med en ”handläggare” men inte den personen som har hand om mitt ärende. Hon kollade upp att kostnadsförslaget hade kommit in och det hade det gjort, JÄTTE bra tänkte jag.

Men då kläckte hon ut : så då tar det MINST en månad innan du får veta resultatet vad som händer med kameran.

Jag tänkte VVVVAAA,

Skall det ta minst en månad innan de kan säga repa ( eftersom en ny kostar ju mycke mer än 3lakan med åldersavdrag) när det då säger repa så tar det ju 1-2månader för nikon att fixa även att det säger 4veckor så tar det längre för de har ju som alla andra verkstäder sjukdommar och för mycket att göra inkl kafferaster.

Så jag får väl vara glad om jag hinner få den innan midsommar. Fuck

Vart skall man börja???

Vad för vettigt skall man göra idag då??? Haft sovmorgon igen väldigt skönt fast det hade ju varit skönt om jag slipte springa upp flera gånger under natten och morgonen. Jag har fått ligga kvar i sängen och sova när det har varit lugnt.

Gubben är ledig idag så vad skall vi börja med?? Köket?? Fias rum??? Vardagsrummet??? Barnensrum???? Det skall borras i alla rummen fixas  organiseras oxå och självklart städas. Var skall vi börja?? Vi skulle behöva barnvakt så Jonte och Thea inte är och stökar ner och stör oss.

Jag saknar min kamera kom hem kom hem. Nikonen är på rep kommer att kosta 3 lakan sedan vet jag inte hur mycke som försvinner eftersom vi har drulle på hemförsäkringen. Jag vill ha min kamera